Najnowszy sondaż: jakie tematy powinny być najważniejsze w kampanii?

„Rzeczpospolita” opublikowała sondaż przeprowadzony przez IBRIS, w którym ankietowani wskazali jakie tematy ich zdaniem, powinny zostać poruszone w kampanii wyborczej.

Wybory już za niespełna dwa miesiące, ale tylko niektórzy kandydaci postanowili rozpocząć kampanię już dziś. Co jednak zdaniem Polaków powinno być kluczowym tematem w tej kampanii?

Według sondażu przeprowadzonego przez IBRIS najważniejszym tematem, który powinien zostać poruszony jest służba zdrowia na którą wskazało aż 78 proc. badanych. Innym ważnym tematem, który jest ważny z punktu widzenia wyborców, jest ochrona klimatu (64 proc. badanych). Następnym w kolejności jest niewiele mniej ważny temat drożejącej żywności, na którą wskazało aż 57 proc. badanych. Ostatnim tematem, który jest ważny dla co najmniej połowy badanych jest edukacja, którą wskazało 53 proc. badanych. Nadal istotne są programy socjalne na które wskazała dokładnie połowa badanych.

Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyłyby się zagadnienia dotyczące ułatwienia dla firm, na które wskazało 48 proc. badanych. Dużym zaskoczeniem może być fakt, że jedynie 30% badanych wskazało tematy światopoglądowe (LGBT, aborcja) jako temat najmniej ważny.

Sondaż przeprowadzono w dniach 9-10 sierpnia na próbie 1100 osób metoda CATI. Ankietowani mogli wybrać kilka odpowiedzi.

Źródło: Rzeczpospolita

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *